Organizatorii Turului Spaniei au anunţat că pentru ediţia din 2013 vor oferi doar trei invitaţii, faţă de patru câte puteau acorda până în sezonul trecut. Anunţul a venit la o zi după ce ASO a luat o hotărâre similară în cazul Turului Franţei, dat fiind faptul că şi Katusha a primit licenţă World Tour, ca urmare unei decizii luate de Tribunalul de Arbitraj Sportiv. Javier Guillen, directorul Vueltei, a spus că “din punct de vedere logistic şi economic trebuie să avem cel mult 22 de echipe, ceea ce ne obligă să acordăm doar trei invitaţii în loc de patru”. Guillen şi-a exprimat speranţa ca ceea ce s-a întâmplat în acest an să fie doar excepţia, iar din sezonul 2014 să se revină la sistemul de 18 echipe înscrise din oficiu şi patru invitate. “Pentru Vuelta, sistemul 18+4 este convenabil. Dacă ar fi după mine, cel mai avantajos ar fi să avem şase echipe invitate. Dar actualul sistem este acceptat de noi toţi”, a conchis directorul Turului Spaniei.
Turul Italiei, singurul cu probleme
Dacă Le Tour şi Vuelta şi-au rezolvat problema referitoare la numărul echipelor participante, Il Giro aşteaptă încă un răspuns oficial de la Uniunea Ciclistă Internaţională. “I-am trimis un mesaj preşedintelui UCI şi aştept să mă contacteze”, a spus Michele Acquarone pentru Gazzetta dello Sport, care a atacat dur forul care conduce ciclismul mondial: “Mă surprinde faptul că nimeni de la UCI nu ne-a contactat pentru a ne informa înainte de decizia de luni. Este un comportament de neacceptat. Întotdeauna am susţinut că sportul trebuie să crească, să devină mult mai profesionist. Iar acum, avem o situaţie ciudată: competiţia a început, calendarul a fost stabilit şi apare un jucător în plus”.
Acquarone spune că a include încă o echipă în Turul Italiei ar aduce mari probleme din punct de vedere logistic, dar şi o cheltuială importantă în afara bugetului. “150.000 de euro ar costa introducerea unei noi echipe. Mă aşteptam ca UCI să vorbească şi cu noi înainte de arunca problema pe umerii noştri”, a continuat directorul Turului Italiei, care spune că vor exista probleme de la cazarea la hotel până la parcarea autocarului echipei, atât la stat, cât şi la final.
RCS, organizatoarea Turului Italiei, acordat în ianuarie patru invitaţii pentru participarea la cursa roz, dar a exclus Katusha, care atunci nu deţinea licenţă World Tour. Vini Fantini-Selle Italia, Colombia, Bardiani Valvole-CSF Inox şi Androni Giocatolli-Venezuela au fost echipele invitate atunci, iar acum RCS pare a fi forţată să o accepte şi pe Katusha.
Turul Italiei va debuta pe 4 mai, la Napoli.