Când steagul în pătrăţele a dat semnalul startului cursei cu adiţiune de puncte (semi-fond) din cadrul Campionatelor Naţionale de Velodrom, Bucureştiul se lupta cu razele dogoritoare ale soarelui. Căldura insuportabilă nu i-a împiedicat însă pe cei 15 ciclişti înscrişi în concurs să ofere un spectacol palpitant, sub privirile exigente ale antrenorilor şi mecanicilor, care îndeplineau şi rolul de suporteri. Plecat ca din tun, plutonul a rămas compact doar câteva tururi. Nici nu se acordaseră primele puncte, când s-a înregistra primele abandonuri. „Au plecat prea tare de la început”, se plângeau mai în glumă, mai în serios primii „căzuţi la datorie”, care părea bucuroşi că au scăpat de supliciul celor 75 de tururi. Între timp, pe pistă, clopotul anunţa primul tur cu acordarea de puncte, iar plutonul se agită. Viteza creşte considerabil, fiecare ciclist încearcă să îşi găsească un loc cât mai bun în pluton, dar doar primii patru primesc puncte. Lucrurile se calmează, dar era doar linştea de dinaintea furtunii. Bogdan Coman (Mazicon) accelerează, se distanţează de adversarii săi şi plutonul se rupe. Cu un ritm constant, Alexandru Ciocan (Dinamo) îşi ajunge rivalul, iar cei doi, cu o jumătate de tur avans, merg împreună multe tururi, punând metri buni între ei şi restul concurenţilor. Zoltan Sipoş (Mazicon), campionul de la urmărire, se apropie de unul singur de cei doi. Coman nu mai are însă răbdare, reintră în pluton, primeşte 20 de puncte, dar va pierde pe final titlul de campion. Mult mai experimentat, Alexandru Ciocan nu depăşeşte plutonul, se menţine lider al cursei, cu o jumătate de tur avans, reuşind să câştige toate sprinturile intermediare. Coman, aflat în pluton, se apropie rar de puncte, iar Sipoş trece pe locul secund. Poziţia a treia a podiumului i-a revenit lui Bogdan Coman. Ciocan trece primul linia de sosire, cu lacrimi în ochi: „Mi-am dorit mult să câştig această competiţie, în memoria mamei mele care a decedat luni. Era nelipsită de la concursuri, iar când eram sigur că am câştigat, mi-au dat lacrimile”, spunea la final Alex.
Astfel s-a tras cortina peste ediţia 2011 a campionatelor naţionale de velodrom. Ar putea fi ultima, după cum a declarat pentru ciclism.ireporter.ro Vali Andoniu, director de competiţii al Federaţiei Române de Ciclism şi Triatlon. Oficialul consideră că, dacă nu se vor face cu adevărat reparaţii, Velodromul Dinamo nu va mai putea găzdui competiţii, ceea ce ar fi echivalent cu desfiinţarea Campionatelor Naţionale de Pistă, alternativa Craiova nefiind una viabilă.
Foto: www.ciclism.ireporter.ro